16. søndag efter trinitatis - Andagt

 Andagt af Ole Petersen, Strandby

Fandt du kvitteringen?  

Jeg har en gammel bog derhjemme. I den er der en beretning om en enke, der bliver stævnet, fordi hun ikke har betalt en regning, som hun er helt sikker på, hendes mand har betalt, inden han døde. 

Men hun kunne bare ikke finde kvitteringen. Hun opsøger en god ven, der er sagfører, men han kan ikke hjælpe hende, selv om han gerne vil, for kvitteringen, som er beviset for betalingen, mangler jo stadig.  

Da sagføreren var en kristen og vidste, hvor svært det var for enken, gav han hende dette råd: Gå hjem og læs i din bibel om Jesus, der har betalt for alle vore synder på Golgata. Det blev skrevet med blod og gælder til alle tider for alle dem, der tror på ham. Da hun senere sad derhjemme, i sin ensomhed, kom hun i tanke om dette råd, hun fik af sin ven. Hun tog den gamle bibel frem, som hendes mand så ofte havde gjort, og da hun åbnede den, var det første hun så, den kvittering, hun søgte efter. Ved næste retsmøde blev kvitteringen lagt frem, og enken vandt sin sag.  

Så er spørgsmålet til dig og mig: Har vi søgt og fundet kvitteringen i bibelen?  

Også for dig og mig kommer der en dag, da vi skal aflægge regnskab over for Gud, og da vil det gå helt galt for os, hvis ikke vi kan henvise til, at Jesu død på korset også gælder for mine synder. I brevet til kolossenserne står der i 2, 14: Han slettede vort gældsbevis med alle dets bestemmelser imod os; han fjernede det ved at nagle det til korset.  

Altså, når vi tror på Jesus som vor Frelser, er vort gældsbevis er ikke blot betalt, Gud har fjernet det helt. Det blev naglet til korset sammen med Jesus. Vi mennesker siger somme tider om en beslutning, der absolut ikke er til forhandling, at det er slået fast med 7 tommer søm.  Mon dette billede er hentet fra korset? Det kunne det godt være, for Guds beslutninger står altid fast. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formand Broderkredsen

John Aaen
Strandvejen 99 A
9970 Strandby
Tlf. 3513 5114 mobil: 2241 1402
john.aaen@strandby.dk

Indmeldelse

Ring eller skriv til:
John Aaen
Strandvejen 99 A
9970 Strandby
Tlf. 3513 5114 mobil: 2241 1402
john.aaen@strandby.dk